سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰شعبه اخذ رای در مشهد وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست
سرخط خبرها

آتش‌بس در غزه پایان یافت | حملات اسرائیل، ۱۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند

  • کد خبر: ۱۹۷۷۴۲
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
آتش‌بس در غزه پایان یافت | حملات اسرائیل، ۱۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند
نظامیان رژیم صهیونیستی در اولین روز از پایان آتش‌بس در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفته و بیش از ۱۰۰فلسطینی را به شهادت رساندند. نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز آتش بس موقت در غزه به پایان رسید زیرا که مهلت آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی که با میانجی‌گری قطر همراه با تبادل اسرا آغاز شده بود، تمدید نشد.

منابع خبری همچنین از درگیری و انفجار و حملات توپخانه‌ای در همه مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر به آنجا یورش برده بودند، خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس توافق آتش‌بس موقت را نقض کرده و به سمت سرزمین‌های اشغالی گلوله شیلک کرده است.

ارتش صهیونیستی همچنین با بمباران شدید شهر خان‌یونس خواستار تخلیه آن شده است.

از سوی دیگر رزمندگان مقاومت به مقابله با تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غربی غزه پرداخته‌اند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به از سرگیری جنایت های این رژیم علیه مردم غزه مدعی شد که جنبش حماس به وظایف خود برای تبادل اسرا پایبند نبوده و موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده است.

این دفتر ادعا کرد: حماس به وظیفه خود بر اساس طرح آزادی زنان ربوده شده (زنان اسیر صهیونیست) عمل نکرد و به اسرائیل راکت شلیک کرده است.

دفتر نتانیاهو بار دیگر توهم سران این رژیم را تکرار کرد و گفت: با بازگشت جنگ، کابینه اسرائیل تایید می کند که به اهداف جنگ برای آزادی ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) و نابودی حماس و اطمینان از اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیلی ها نیست، پایبند است.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که عبدالله درویش، تصویربردار و خبرنگار شبکه الاقصی در جریان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید.

بعداز آن خبرگزاری آناتولی از شهادت منتصر مصطفی الصواف، خبرنگار این خبرگزاری در غزه خبر داد.

با شهادت این دو خبرنگار، شمار شهدای خبرنگار از هفتم اکتبر(۱۵مهر) تاکنون به ۷۲نفر رسید.

صهیونیست‌ها؛ مسوول نقض آتش‌بس

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه جامعه بین المللی را مسوول ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دانست.

این دفتر در بیانیه امروز خود درپی از سرگیری حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کرد: پس از اظهارات مقامات صهیونیست، انتظار داشتیم که اشغالگران عملیات نظامی خود را در غزه از سر بگیرند.

همچنین دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه با اشاره به زیاده خواهی رژیم صهیونیستی در مذاکرات درباره پرونده تبادل اسیران گفت: مذاکره کنندگان صهیونیست تلاش کردند که همه چیز را بدون پرداخت هرگونه مابه ازایی بدست آورند.

این دفتر تاکید کرد: اشغالگران در بازگرداندن هر یک از نظامیان اسیر خود از غزه ناکام مانده و شکست خوردند و واشنگتن متقاعد شده که ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بیهوده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه افزود: ما مطمئن هستیم که تلاش ها برای از سرگیری میانجیگری با وجود از سرگیری تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه موفق خواهد بود.

از سوی دیگر اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اولین واکنش به از سرگیری تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: تل آویو و واشنگتن مسوول توقف آتش بس موقت هستند.

وی تاکید کرد: مقاومت قادر به مقابله و شکست دادن حمله دشمن است. ما به طور جدی به دنبال آتش بس بوده و هنوز هم هستیم، حتی با از سرگیری تجاوزگری دشمن.

حمدان خاطرنشان کرد: ما برابر هرگونه تلاشی که برای توقف تجاوزگری انجام شود، مطابق با آنچه که منافع مردم ما را تامین می کند، رویکرد مثبتی داریم. نمی توان به رفتار رژیم صهیونیستی اعتماد کرد. ما باید مقاومت کنیم و با تجاوزهای رژیم صهیونیستی و تجهیزات نظامی آن مقابله کنیم.

این عضو حماس گفت: راه‌حل حقیقی فلسطین یافتن مکانیزم و سازوکار برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است. از هر تلاشی که برای پایان دادن به تجاوزها انجام می شود و در راستای منافع ملت باشد استقبال می کنیم.

همزمان گردان‌های قسام نیز اعلام کرد که عسقلان، بئرالسبع و غلا

ف غزه را هدف حملات راکتی قرار داده است.

الجزیره نیز اعلام کرد که چهار نظامی صهیونیست در نبردهای شمال غزه زخمی شدند و با بالگرد نظامی به بیمارستان سوروکا در بئر السبع انتقال داده شدند.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نفربر صهیونیستی را با راکت تاندوم و اسلحه تیربار در شمال غزه هدف قرار داده است.

سرایاالقدس همچنین اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیریم، ناحل عوز و علومیم را هدف حملات راکتی قرار داده است.

شاخه نظامی حماس همچنین از سرنگونی پهپاد صهیونیستی «اسکای لارک» در غزه خبر داد.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که امروز تجمعات نظامیان صهیونیستی را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، خلیل الحیه نائب رئیس جنبش حماس در غزه در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: رژیم صهیونیستی برای از سرگیری جنایت‌هایش علیه غزه آماده شده بود. ما برای تبادل‌اسرا پیشنهادهای متعددی مطرح کردیم. ما در مدت آتش بس موقت، ۸۵ زن وکودک صهیونیست را آزاد کردیم.

وی گفت: رژیم صهیونیستی آزادی اسرای فلسطینی سالخورده در مقابل صهیونیست‌های سالخورده را قبول نکرد و به طرز خبیثانه‌ای فهرست افرادی را به واسطه‌ها داد که همگی نظامی زن هستند.

الحیه افزود: ما آماده آتش‌بس جدید برای پایان دادن به پرونده اسرای غیرنظامی هستیم. تا امروز صبح با واسطه‌ها در ارتباط بودیم اما زمانی که بمباران آغاز شد، صحبت کردن درمورد آتش‌بس به پایان رسید. رژیم صهیونیستی امروز از منطقه رفح در جنوب و بیت حانون در شمال، غزه را هدف قرار داد و هیچ منطقه‌ای در غزه از بمباران در امان نیست.

نائب رئیس حماس در غزه گفت: هدف اول رژیم صهیونیستی در غزه، کشتار و ویرانی و کوچاندن ملت فلسطین است. هدف مرحله بعد رژیم صهیونیستی کوچاندن ملت فلسطین به مصر است.

آمریکا مدعی تلاش برای تمدید آتش‌بس انسانی شد

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ سفید گزارش داد که آمریکا برای تمدید آتش بس انسانی در نوار غزه تلاش می کند.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن از اسرائیل در صورتی که عملیات نظامی اش در نوار غزه را از سر گیرد حمایت می کند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر جنگ علیه غزه را از سر گرفت و تا کنون بیش از ۱۰۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

همزمان با تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه امیر قطر و رئیس امارات متحده عربی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در دبی دیدار کردند.

از سوی دیگر یک مقام در تل آویو ضمن اعلام آمادگی برای تمدید آتش بس موقت در غزه، خاطرنشان کرد که میانجی گری قطر در این موضوع همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->